Friday, February 15, 2013

menjadi ibu mengandung itu anugerah yg sangat indah

Alhamdulillah syukur.tgk entry pom da taw nak citr pasal ape kan? syukur yg xterhingga.nikmat menjadi seorang wanita.ecewah.haha.sebenarnye da taw time pregnant 5mggu n keep it sebab trimester pertama ni sensitif.xnak kecoh2 dl.lgpon aku ni bukan fasha sandha or diana danielle nk gtaw satu dunia yg aku da pregnant.sepanjang pregnant dah 3 bulan ni.byk yg aku hadapi menyedarkan aku betape besar pengorbanan seorang ibu.lg2 ibu yg masih belajar,bekerja even yg suri rumah pon bsr dugaanye.sebab ape? sebab aku juge seorang pelajar n suri rumah.kadang jadual kite tertgguh disebabkn kesihatan ya x menentu.maklumlah trimester pertama yang agak kritikal.

pengalaman aku menahan muntah time exam xdpt aku lupekan.aku tgh jwb subjek killer time tu.time tu ape yg aku dpt buat cume berdoa pada Allah agar aku diberi kekuatan n i said quitely to my baby."my dear baby,please be strong, mama love you'.and after that mmg target sem result jatuh tp alhmdulillah disebbkn rezeki yg Allah bagi,doa org2 yg sayangkan aku.result aku alhmdllh.aku bgtaw baby.alhmdllh baby,mama tumpang berkat baby ye.

Dugaan yg lbh bsr,mgkin pada org laen xbsr mane pon.tp pada aku yg iman mmg senipis rmbut ni mmg terase sgt.bile screen lptop pecah n laptop suami rosak. padahal tesis bab 4 aku da tulis separuh.aku redha.aku cube nk sembunyikan risau aku .yela aku xnak la bebankn husband aku yg tgh pening pasal futher study die.tp kdg2 aku xdpt thn gak.mmg melelhla.nasib baek ade husband yg phm n sentiasa sokong.ya Allah,permudahkan urusanya seperti mana die semtiasa menyenangkan hati aku.xde ape yg dpt aku bg selain lyn die sebaik mngkin n sentiasa doakan dia.kdg2 aku tepkse stay up sebab nk siapkan tesis.poor my baby.sll xcukup rest.kdg2 aku hrp pertolongan org lain jugak sbb aku mcm dah putus asa tp Allah mgkin nak tunjukkan aku yg Allah adalah sebaik2 pemberi pertolongan.thank you Allah atas nikmat.

kepada kawan2 atau sesiapa saje yg tekad utk berkahwin semase belajar.bersedia dan tabahlah terutama kawan2 muslimah kerana dugaan itu xpernah jauh dari kita.tapi sentiasalah ingt kepda Allah. Dia Maha penyayang,mengadulah dgn dia kerana Dia sebaik2 penolong.tabahkan hati,hadapi dgn senyuman.bagi muslimah yg mghadapi keadaan yg same dgn saye,saye doakan sentiasa tabah dan sentiasa diberi rahmat Allah.sebab itulah Allah sentiasa mengampuni dosa ibu yang mengandung krn dugaan yg diterimanya bukan sesuatu yg mudah utk dihadapiAllah pilih anda kerana anda mampu hadapinye.

love,

puja

1 comment: